Hírek
2019. November 16. 17:00, szombat |
Életmód
Forrás: mti
Tovább bővült az "okoskenyerek" piaca
Novembertől már több mint kétezer üzletet látnak el okos élelmiszerekkel a franchise-rendszerben működő hazai sütőipari vállalkozások - jelezte a Hajdúsági Sütödék Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek.
Szakács Tamás tájékoztatása szerint „okos” terméknek nevezik azokat az élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan kedvező élettani, egészséget támogató, vagy a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentő hatásuk is van. Az okos élelmiszer koncepciót tavaly beválasztották Magyarország 100 legérdekesebb innovációja, tavasszal pedig a Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb újítás közé.
Szakács Tamás emlékeztetett rá, hogy az "okosélelmiszer" kutatási programjuk 2000-ben kezdődött, az elmúlt 19 évben sok száz millió forintot fordítottak kutatásokra, klinikai vizsgálatokra (több mint 2500 önkéntes bevonásával hét úgynevezett III-as fázisú és egy IV-es fázisú humánklinikai vizsgálatot végeztek el), valamint piackutatásra és termékfejlesztésekre.
Hozzátette: jelenleg két brand négy terméke van a piacon, jórészt a kelet-magyarországi régióban. A Vitajó termékek egyedi ásványianyag- és vitamin-összetételével azoknak a fogyasztóknak szánják, akiknek relatív ásványianyag- és vitaminhiánya van. A Ritmus termékek pedig az emésztést támogatják. Hamarosan a piacra kerül ezen túl a szív-koszorúér megbetegedések kialakulásának a kockázatát csökkentő vagy emésztési diszkomfort tüneteket enyhítő termékeik is - sorolta a vezérigazgató.
A több mint 400 embert foglalkoztató Hajdúsági Sütödék-csoport (HS-csoport) 7,2 milliárdos árbevételéből 4,8 milliárd a sütőipari érdekeltség árbevétele, ennek 8,8 százalékát az okos élelmiszerek adják. Hozzátette: a HS-csoport és franchise partnerei fogyasztói áron már jóval több mint egymilliárd forintos piacot építettek fel. A következő három évben ennek 5-7-szeresével számolnak, további új franchise és kereskedelmi partnerek belépésének, az országos lefedettség elérésének és újabb okos élelmiszerek piacra lépésének köszönhetően.

Szakács Tamás elmondta azt is, hogy az okos élelmiszerek hazai és nemzetközi elterjesztésére gyártói-piaci franchise rendszert hoztak létre, a partnerek döntőrészt saját költségből építik fel piacaikat. A Hajdúsági Sütödék a tudást, a piaci, a jogi és a technológiai ismereteket, brandjogokat, valamint a termékekhez szükséges speciális összetételű keverékeket értékesíti.
Jelenleg öt hazai cég tagja az üzleti koalíciónak, amelyhez év végéig várhatóan további magyar társaságok csatlakoznak. Jövőre 5-10 hazai és 2-3 külföldi szereplő belépésével számolnak - mondta a vezérigazgató jelezve, hogy a kutatás-fejlesztést a cég európai uniós és állami források bevonása nélkül, kizárólag saját erejéből oldotta meg eddig.
Elmondta azt is, egyelőre nincs versenytársuk az okosélelmiszerek piacán, a mai trendekkel szemben (valamilyen mentes, vagy csökkentett összetevőjű élelmiszer) nem vesznek ki olyan összetevőt a termékekből, amely azok alapvető jellegét megváltoztathatná. Ugyanakkor olyan új, speciális összetevőkkel kombinálják az okos élelmiszereket, amelyek biztonságosan, jól körülírható élettani, egészségi területen nyújtanak plusz szolgáltatást - jegyezte meg.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 24. 08:40, péntek | Életmód
Klasszikus zene és néptánc várja az utasokat a Liszt Ferenc repülőtéren szerdán és csütörtökön
Klasszikus zene és néptánc várja az utasokat a Liszt Ferenc repülőtéren október 22-én és 23-án - mondta el Kiss-Hegyi Anita kulturális kapcsolatokért felelős államtitkár a TV2 Mokka című műsorában szerdán reggel.
2025. Október 23. 08:46, csütörtök | Életmód
Megnyílt a Lumina Park a Palatinus fürdőben
Megnyílt a Lumina Park a Palatinus fürdőben, a Varázsvilág elnevezésű fénypark 2026. március 1-ig látogatható - közölte a A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. az MTI-vel.
2025. Október 23. 08:32, csütörtök | Életmód
Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre
A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről.
2025. Október 23. 08:32, csütörtök | Életmód
Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre
A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről.