Városlista
2025. május 10, szombat - Ármin

Hírek

2021. Október 28. 08:50, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indul

Tejfogyasztást népszerűsítő kampány indul

A tejágazat alapvető ágazata a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak, ezért fontos a stabil működése

- mondta Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a tárca, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, illetve az Agrármarketing Centrum fogyasztásösztönző kampányáról szóló sajtótájékoztatón szerdán.
Megjegyezte: a minisztérium évente több tízmillió forintot költ a tejfogyasztás népszerűsítésére.

A járványhelyzetben is bebizonyosodott, hogy a hazai tejágazat szilárd alapokon áll, ami az ágazatban dolgozók és az érdekképviselet munkájának köszönhető elsősorban - jegyezte meg.

A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy a minisztérium a marketing cetrumon keresztül számos ágazat termékeinek fogyasztásösztönző kampányát támogatja, és továbbra is élni kívánnak a lehetőségükre álló eszközökkel.

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kampány november 2-tól indul és egy hónapig tart. Ennek keretében a tápanyagokban gazdag tej fogyasztásának fontosságáról lesz szó; üzeneteiket többféle csatornán, hirdetések és pr-cikkek mellett például online nyereményjáték és influenszerek segítségével is közvetítik.

A magyar tejágazat hosszú távon úgy tud sikeres lenni, ha a belpiaci fogyasztást sikerül stabilizálni, adott esetben növelni - mutatott rá az ügyvezető. Magyarországon évente átlagosan 60 liter tejet és 20 kiló tejterméket fogyaszt egy átlagos ember, ami elmarad az uniós értéktől - fűzte hozzá.

Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 8 éve működtetnek marketing alapot annak érdekében, hogy az átlagos tejfogyasztás a környező országok, illetve a több évtizeddel ezelőtti hazai fogyasztás szintjére emelkedjen.

Óriási kihívásokkal néz szembe a tejágazat, hatalmas a verseny a növényi alapú alternatív termékek oldaláról, továbbá sok megtévesztő információ is kering - hangsúlyozta a terméktanács szakembere. Utalt arra, hogy sokan nincsenek tisztában például azzal, hogy laktóz intolerancia esetén nem csak a növényi italok jöhetnek szóba, hanem a tejágazat speciális termékei is fogyaszthatók.

Az MTI kérdésére Harcz Zoltán elmondta, hogy a folyékony tej fogyasztásában viszonylag kisebb, évi átlagosan 5-10 liternyi a lemaradása az országnak az uniós átlaghoz képest, jelentősebb probléma a feldolgozott áruknál figyelhető meg. Példaként a sajtot és a vajat említette, az előbbiből az uniós átlag felét, az utóbbiból egyharmadát fogyasztja egy átlagos magyar.

Címkék: fogyasztás, kampány, tej

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 10. 09:07, szombat | Belföld

Itt az újabb kihívás, Szlovákiában megjelent az afrikai sertéspestis

Agrárminisztérium: a Szlovákiában megjelent afrikai sertéspestis elleni védekezésre is figyelniük kell a hazai állattartóknak.

2025. Május 10. 09:04, szombat | Belföld

KSH: áprilisban 4,2 százalék volt az infláció

Áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 4,2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Márciushoz viszonyítva átlagosan 0,2 százalékkal nőttek az árak - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2025. Május 10. 09:03, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország és Szlovákia együtt veszi fel a harcot az újabb brüsszeli javaslat ellen

Magyarország és Szlovákia együtt veszi fel a küzdelmet az orosz energiaimport betiltását célzó brüsszeli javaslat ellen, az ugyanis brutális áremelkedést okozna mindkét országban -

2025. Május 10. 09:00, szombat | Belföld

Orbán Balázs: stratégiai döntések időszaka jön Ukrajnával kapcsolatban

A következő egy év legfontosabb politikai kérdése, hogy Ukrajnával kapcsolatban ne kövessenek el az európaiak két \"butaságot\" - fogalmazott a miniszterelnök politikai igazgatója egy csopaki polgári esten pénteken.